N-ar fi grozav ca puști din toată lumea să poată juca fotbal în timp real, de la ei din curte, cu fotbalistul lor preferat? Fete din toate țările globului să poată discuta față în față cu Președintele Statelor Unite, să-l întrebe dacă-i place jobul lui? Copiii să poată păși, măcar virtual, pe lună? Să călătorească în spațiu? Să facă experimente fără a risca să se ardă, să mîngîie dinozauri, să aibă acces și la practică, nu doar la teorie?
Unele lucruri se întîmplă deja. Tehnologia face posibil imposibilul.
Sistemul românesc de învățămînt e departe de a fi cum trebuie, departe de ce ne dorim pentru copiii noștri. Aproape totul e învechit, de la programă la metode, sistem de notare, dascăli. Încet încet însă, cu ajutorul tehnologiei și, poate, a unor oameni noi în scaunele potrivite, sistemul ruginit va începe să funcționeze în direcția bună, în sfîrșit, și nu va trebui să ne gîndim mereu dacă nu cumva era mai bine să fi emigrat, să fi fugit departe într-un loc în care școala dă aripi cu adevărat.
Azi vă povestesc despre un prim pas în direcția corectă: copii din mai multe școli generale din Filiași (jud. Dolj), Lugoj (jud. Timiș), Turda (jud. Cluj), Târgu Neamț (jud. Neamț) și Ghimbav (jud. Brașov) au vizitat, cu ajutorul tehnologiei, Muzeul de Științe Naturale Antipa din București, fără să călătorească șase sau zece ore cu trenul sau autocarul. Au mers într-o sală de clasă, s-au așezat pe scaun și-au privit un tur ghidat virtual al Muzeului, au văzut mediul în care trăiesc diferite animale, cu ce se hrănesc, au văzut un schelet uriaș de dinozaur, au aflat de la voluntarii și vedetele care au prezentat exponatele muzeului o mulțime de lucruri interesante. Copiii cu vîrste între 9 și 11 ani au putut pune întrebări și au primit răspunsuri de la ghizii lor virtuali. Proiectul a făcut parte din Săptămâna Voluntariatului Orange, care a avut loc în perioada 9 – 13 noiembrie.
Priviți-le chipurile!
Cînd ați văzut copii atît de fascinați și entuziasmați la ora de biologie?
Felicitări celor 70 de voluntari, angajați ai Orange, împărțiți pe echipe, care au prezentat copiilor prin live streaming Muzeul Antipa. Felicitări și celor care au avut ideea de a pune tehnologia la lucru pentru un scop atît de frumos, vedetelor și bloggerilor care au investit timp în acest proiect grozav! Ar fi trebui să fiu și eu printre ei, din păcate sistemul imunitar al Sofiei a avut altă părere și ne-a trimis la spital în loc de Antipa.
A fost foarte frumos, puteți vedea filmul evenimentului aici.
Vreau, la final, să vă încurajez să folosiți tehnologia cît mai mult în avantajul vostru. Discutați cu școala copilului despre feluri inteligente în care puteți folosi tableta sau telefonul pentru a-i ajuta pe cei mici să învețe cu drag despre lucruri care nu le sînt accesibile direct. Există sute de idei pe care țările europene le aplică deja de ceva vreme și care poate și-ar avea locul și la noi. Mă gîndesc aici la sisteme de notare și interacțiune online a dascălilor cu părinții, la proiecte de grup care să implice tehnologia, sky is the limit. Tehnologia în România nu e cu mult în urma celei din cele mai avansate țări, depinde doar de noi cum o folosim.
Ce frumos! 🙂 Sunt impresionante reactiile copiilor! Eu m-am bucurat sa revad si uniformele 🙂
frumoasa campanie, sper sa se bucure cat mai multi copii de ea!
off topic: apreciez mult post-urile tale in care citesc cum sustii cresterea copiilor pe cat posibil departe de stereotipurile fete / baieti. in ideea asta ar fi dragut daca fetitele din tarile globului ar intreba-o pe Prima Doamna despre altceva decat eleganta 😉
de fapt, nu ar fi trebuit sa presupun ca ele vor sa o intrebe ceva pe Prima Doamna, ci poate chiar pe Mr. President. ai perfecta dreptate!
si mai bine 😉
Frumos si util articol…doar o observatie..daca imi permiti: Lugojul e in jud Timis ( nu Timisoara) iar Turda in jud Cluj,( nu Cluj Napoca).
Desigur, am corectat!
Un exemplu, exista deja un software cu ajutorul caruia notele si absentele pot fi vizualizate online, ori de cate ori parintele doreste, dar sunt foarte putine licee care au dorit implementarea lor si care il folosesc cu success. Motivul refuzului primit de la directoratele din diverse judete, ce Sa zic, unul evaziv sau de genul: nu imi pot obliga angajati Sa treaca notele si absentele in aplicatie.
Dupa cum bine ziceai, tehnologia exista dar, inca, ne lovim de mentalitatea invechita a unor personaje care conduc aceste institutii de invatamant.
De ce refuza?
Pentru ca le este bine asa: timpul trece, leafa merge