Cirque du soleil: imposibilul nu e posibil

De ce circul magic? Pentru ca la circ vezi lucruri imposibile. Oameni zburînd. Femei cu barbă. Lei care dansează.

Circul e o sumă de lucruri extraordinare, menite să-ți țină gura căscată, să te facă să exclami în șoaptă WOW, să-ți dea lacrimile de uimire, de frică pentru protagoniști, de admirație pentru ei și de fericire că ești martor la toate astea.

Circul trebuie să te uimească. Altfel nu e circ. Altfel e doar un spectacol.

Iar cînd circul e Cirque du Soleil, așteptările sînt și mai mari. Pentru că i-ai văzut în documentare, pentru că lumea vuiește despre cît sînt de extraordinari, pentru că ai dvd-uri cu ei pe care le știi pe de rost, pentru că din fotoliu ce fac ei pare cu adevărat imposibil. Și iată că vin la tine-n oraș, chiar ei, cu spectacolul lor clasic, cel mai aproape de circul adevărat, și dai bani pe bilet și tremuri de emoție c-o să vezi imposibilul, de data asta pe viu.

Și pentru cîteva secunde, chiar îl vezi. Acrobații în costumele lor colorate și perfecte stau în echilibru în poziții incredibile, învîrt cabluri cu viteză incredibilă, se coordonează impecabil.

Dar nu e perfect ca la televizor. Din păcate, nu e. Nu știu dacă show-ul pe care l-am văzut noi aseară a fost unul mai ghinionist, sau asta e media obișnuită a erorilor, dar s-au întîmplat multe ratări. Acrobați care n-au prins la timp leagănul, nici prima nici a doua oară, și au întîrziat tot dansul, aterizări ratate și atârnări în coarda de siguranță, nesincronizări. Am văzut dezamăgirea pe chipul lor, fălci încleștate, pumni strînși. Dar am văzut și un public care i-a încurajat și i-a iertat într-o secundă.

Mi-a plăcut. Band-ul live s-a auzit nemaipomenit, unele numere au fost haioase, altele interesante, scenariul cu totul e impresionant, cu siguranță un spectacol de circ de văzut într-o viață. Mi-a plăcut și organizarea, am intrat repede, toalete suficiente și curate, mulți voluntari să te dirijeze către locul tău, sonorizare bună, acces la casele cu jetoane și la răcoritoare facil, vizibilitate bună din mai toate părțile. Events a făcut o treabă bună.

Momentul meu preferat a fost Chinese Poles, care e la începutul primei părți.

Nu mi-a plăcut că a durat o jumătate de oră să pot fi atentă la spectacol, pentru că mulți spectatori au venit tîrziu și ridicau rînduri întregi ca să ajungă la locurile lor. Nu mi-au plăcut scaunele de plastic mici, noroc că mă avertizase Florin să-mi iau de-acasă o pernă moale. Spectacolul are două părți a cîte o oră, cu pauză de 20 de minute între ele.

Dacă aveți de mers la show azi sau mîine, vă sfătuiesc să:
1. Fiți acolo la 19.40 cel tîrziu, să aveți timp de mers la toaletă și să vă așezați pe scaun la timp, spectacolul începe cel tîrziu la 8.03.
2. Nu luați cu voi copii mai mici de 5 ani, chiar dacă vi-i știți cuminți. Se vor plictisi rapid, sînt momente de mimă și dans pe care nu le vor înțelege.
3. Lăsați-vă hainele la garderobă, scaunele sînt mici și lipite unele de altele, nu veți avea loc să stați comod cu haina de blană pe spătar.
4. Lăsați acasă camerele foto, nu aveți voie să faceți poze nici măcar cu telefonul mobil.
5. Intrați cu mașina în parcarea din spatele world trade center, accesul costă 7 lei și sînt locuri destule.
6. Nu mergeți la show ca la cel mai așteptat event din lume. Mergeți ca la un spectacol de circ bun, fiți pregătiți să nu meargă totul uns, iertați-le imperfecțiunile, sînt oameni.

Despre spectacol au mai scris Andrada, Ruxandra, Cristina, Fifi și Robo (nu că e soțul meu, dar omul a scris o cronică foaarte bună).

În concluzie, circul e o experiență incredibilă, dar dacă faci greșeala să mergi la el ca la o întîlnire cu Dumnezeu, cu așteptări exagerate, e posibil să pleci dezamăgit. Pînă la urmă, imposibilul rămîne imposibil și show perfect nu există decît la televizor, după ore bune de montaj.

Printesa Urbana
Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4265

32 comentarii

  1. E un spectacol fantastic, cu rezerva unor dezamagiri legate de rateuri, sincronizari. Recunosc ca ma asteptam la mai mult, mai multa emotie si tensiune. Partea a doua a spectacolului a fost cea mai buna. Costumele, scena, muzica si luminile au fost impresionante. Nici eu nu m-am putut concentra din pricina celor intarziati, amorezilor din fata mea care ba stateau lipiti unul de altul, ba separati, eu facand stanga dreapta ca sa prind scena in totalitate. Scaunele au fost insa prea inghesuite, genunchii stateau pe randul din fata si diferenta de inaltime intre randuri mica. Dar eforturile, bucuria au compensat. Am o singura curiozitate…publicul adus pe scena a fost instruit dinainte? Domnul de aseara parea ca stie ce face, s-a sincronizat prea bine cu sunetele, cu tot.

    • Uite ca nu stiu, dar o sa intreb. Da, tipul din public a fost extraordinar! Sunetele le facea clovnul, care era chiar linga el, deci sincronizarea era normala cumva, dar dezinvoltura si creativitatea lui au fost intr-adevar surprinzatoare?

    • Și tipul de miercuri a fost extrem de ok. Ruxandra spune că nu, nu erau aranjate. Poate chiar are omul un instinct excelent în a alege colegul ideal.

    • O da, e cu siguranta mai fun decit multe lucruri, filme, teatre, concerte care se intimpla acum prin orase…

  2. Hmm..bine ca ai spus legat de aparatele foto, am o prietena care merge si ar trebui sa stie asta.
    Am vazut la Andreea Raicu pe facebook o poza cu ei, chiar ma miram ca nimeni nu a postat poze de la spectacol.

    • Probabil ca-i posibil sa inseli vigilenta supraveghetorilor si sa faci poze cu telefonul, eu n-am reusit. 😀 Dar cu camere foto sigur ai sanse mici.

  3. Am fost ieri la spectacolul de la ora 16:00. Am fost usor dezamagita. Eu nu am urmarit nici macar o reprezentatie cu Cirque du soleil in prealabil, dar auzisem despre ei si eram nerabdatoare sa fiu martora unui spectacol fabulos. Am ajuns cu usurinta la locurile noastre dupa cum ai spus si tu. Dar odata ajunsi. Hm, scaunele erau atat de aproape unele de altele incat stateam practic umar langa umar, iar genunchii ne erau lipiti de spatarul celui din fata facand aproape imposibil accesul intarziatilor. Si au fost extraordinar de multi intarziati. In sectorul de langa mine erau 40% din scaune libere. Si au tot continuat sa apara desi spectacolul incepuse de 40 min. Cum sa intarzii totusi 40 min? Mi se pare o lipsa crasa de respect, in primul rand fata de artisti si apoi fata de ceilalti spectatori. Din cauza intarziatilor care aveau nevoie de indrumari pentru a-si gasi locurile pe coridorul langa care aveam scaunul a fost o forfota imensa. Din aceasta cauza barbatul extraordinar de gras care statea in spatele meu a avut doua manifestari de furie adresata celor de pe culoar + 2 incercari zgomotoase de a-si cere banii inapoi. Aceste doua lucruri (forfota generala + spectatorul din spate) mi-au creat o stare de nervozitate. Nu puteam sa ma concentrez la spectacol nici in ruptul capului. Chiar momentul pe care l-ai postat tu am reusit sa-l vad pe jumatate.
    In plus, pe tot parcursul spectacolului, un bodygard f grijuliu a avut grija ca cei din sala sa nu pozeze sau filmeze ceva. Din 5 in 5 min cobora scarile si se oprea in dreptul cate unui rand uitandu-se scrutator de-a lungul lui sau facand semne cu degete catre cineva. Pentru ca stateam in capul randului acest domn mi-a distras f mult atentia stand in centrul campului meu vizual.
    In privinta spectacolului in sine am fost dezamagita. Nu in sensul ca nu a fost un spectacol bun, ci pentru ca ma asteptam sa fie ceva mai deosebit, mai extravagant, cu o sincronizare si o coreografie mai buna!

    • Pai vezi, daca te-ai dus cu asteptari prea mari… 🙂
      Cit despre public, groaznic, absolut groaznic. Mi se face rusine.

  4. Eu imi pastrez asteptarile pentru Viena, in iunie, la spectacolul „Allegria”.

    Ma batea gandul, la un moment dat, sa iau bilete si la Saltimbanco, insa… Am senzatia (e doar o parere personala, subiectiva si neverificata) ca, la Bucuresti, „Cirque du Soleil” a venit cu echipa a doua…

    • Am mai auzit ideea asta de citeva ori in ultimele zile, e posibil, ne-ar ajuta parerea cuiva care a vazut Saltimbanco si in alta tara.

    • Băi, eu nu știu cu ce echipă a venit. Dar de unde vin senzațiile astea? Mie mi se pare că umblăm puțin și după teorii ale conspirației, mai ales că, nu-i așa, doar nu era să vină Cirque du Soleil pe bune la București, ce naiba?

      Chiar sunt curioasă dacă unii dintre oamenii care spun chestia asta chiar știu că e așa, sau încearcă să-și explice dezamăgiri care intervin din anumite motive (de exemplu un montaj de televiziune sau un trailer) și emit tot felul de teorii din astea.

      N-aș avea niciun motiv să le iau apărarea, dar eu am un soi de luptă permanentă însă cu tipul ăsta de complex de genul ,,pentru români vin cu echipa a doua”. Ei sau alții.

    • Pt Intuneric: sa nu ai astetari prea mari pt Allegria. E intr-adevar un specatcol cu niste costume, muzica deosebite dar restul ….e ok. Si poate asta si din cauza ca e un specatacol vechi care dateaza de ceva ani, cum e si Saltimbanco. Oricum va recomand , daca aveti ocazia, sa nu ratati :Ovo( primul meu spectacol vazut si care m a lasat paf :)), Totem iar pt iubitorii lei Michael Jackson show-ul care i poarta numele (la fel e mai mult show nu spectacol).

    • Eu as vrea foarte mult sa vad Varekai si Iris. Dar, asa cum spuneam mai jos sau mai sus (depinde de blogul Printesei unde va valida precedentul comment :)), tara noastra intra cu greu in vizorul unor asemenea spectacole.

    • Senzatia mea (repet, extrem de subiectiva si neverificata) vine de la faptul ca nu suntem o tara cu traditie in asemenea gen de spectacole, nu avem o infrastructura (venue) gandita pentru asa ceva, iar Saltimbanco de la Bucuresti a fost primul show din tara noastra.

    • Uite, mie asta nu mi se pare un motiv suficient sa trag concluzia cum ca ar fi venit cu echipa a doua. Ba din contra, unde mergi prima oara ar trebui sa fii sort of good? (pot intelege de ce alegi un spectacol clasic pentru o tara despre care nu stii nimic si unde nu vrei sa sochezi prea tare, dar nu pot, automat, ,,sari la concluzia” ca vin cu echipa a doua din cauza asta…

    • Eu am vazut Saltimbanco in Dublin in 2010. La Bucuresti a inceput showul cu tipul ala masiv, de culoare, vorbind cu publicul in limba ciudata? A existat momentul de mima/pantomima cu tipul aflat in WC?
      Ma gandesc….se poate sa fie echipa a doua, nu stiu exact insa, uite, „Alegria” vine in Dublin in aprilie..cred ca tb vazut pe siteul lor ce spectacole au si cand si asa se poate vedea daca a fost echipa a doua.

    • Da, asa a inceput, a fost si mimul de citeva ori, ideea nu era ca scenariul e diferit, ci ca performerii, acrobatii, nu-s aceiasi.

  5. Intuneric..eu am vazut Allegria..m-am dus cu asteptarile cat casa si am iesit exact cum s-a scris aici..spectacol, dar nu extraordinar. Si show-ul era in Dubai, deci nu putea fi vb de echipa a doua.

    Biletele au fost scumpe rau, abia mi-am convins sotul sa investim in ceva de vis..dar n-a prea fost.

  6. Ca sa nu credeti cumva ca eu sunt tipul „anti”, Gica Contra, eventual pe motivul ca nu am vazut Saltimbanco la Bucuresti, vreau sa va spun ca nu-mi fac cine stie ce asteptari vis-a-vis de Cirque du Soleil. Da, ma astept sa ies de-acolo impresionat de viziunea artistica a unei echipe de divertisment profesioniste, cu o abordare cum sunt convins ca in Romania nu avem inca parte, dar nu ma astept sa raman cu impresia ca am vazut ceva „out of this world”.

    In ceea ce priveste biletele, mai mult ca sigur Cirque du Soleil a ajuns in faza in care brand-ul se vinde mai bine decat produsul in sine (sunt convins ca, macar un sfert din spectatorii de la Saltimbanco au vazut spectacolul doar pentru ca asa e hip, si nu pentru ca au vreo inclinatie pentru muzica, show-uri de culori sau coregrafii deosebite).

    Nu stiu cat au costat biletele in Dubai, insa pentru Viena am platit 93 EUR biletul – aproape la paritate cu preturile practicate la noi (bun, n-am inclus aici asigurarea storno de 10 EUR si livrarea prin DHL, inca vreo 18 EUR). Deci pretul nu mai este un reper.

    • Dc nu va faceti cont pe site-ul lor ca sa primiti diverse noutati, iclusiv cand au oferte la bilete…. Aproape tot timpul ofera reduceri de genul 1+1 gratis, pt o perioada scurta de 3-7 zile.

  7. Am venit extrem de dezamagita de la spectacol in seara asta, in special din cauza organizarii. Am cumparat biletele din noiembrie, imediat cum s-au pus in vanzare, astfel ca am avut posibilitatea sa aleg locurile. Am ales 3 locuri la tribuna 0 cat mai aproape de scena, astfel incat sa se bucure si fEtita mea de spectacol. Cand am intrat in sala si am fost directionati spre locurile noastre, surpriza: un mare stalp in fata noastra care bineinteles nu aparea pe schema de distributie a biletelor. Am vazut foarte bine orchestra:) iar spectacolul doar mi l-am inchipuit cu pretul a 6 milioane platite. RUSINE organizatorilor care au stat cu mainile in san si au dat eterna replica: „ASTA E, N-AVEM CE FACE”.

    • Laura, eu m-am ghidat foarte mult dupa schița lor și cam toți stâlpii care apăreau pe diagramă (că erau unii) au fost și în practică. Tocmai de aia mi-am luat un bilet ieftin (120 de lei) dar în primul rând din zona ieftină (ca să nu am pe cineva în față) și m-am uitat atent să n-am vreun stâlp ,,în ochi” (după ce că eram departe asta ar mai fi lipsit) – și a fost cam cum apărea pe schiță, chiar mă gândeam că uite ce fidel a fost reprodusă chestiunea.

      Îmi pare rău că ai avut ghinion… mie mi s-a părut foarte ok organizarea (cu excepția faptului că am urât scaunele alea, dar dacă ăla e locul, cu ăla defilăm, ce să zic…).

  8. Ce frumos ai scris! Eu am fost la reprezentatia de miercuri seara si in afara de vesnicii spectatori intarziati si de faptul ca am avut o pozitie proasta, intr-o laterala, in capatul capatului (dar na, nu e vina lor ca am dat eu putin pe bilet), pot spune ca show-ul a fost foarte reusit. Fara ratari, muzica live buna si interactiunea cu cei alesi din public foarte amuzanta. Oamenii au fost receptivi si chiar au intrat in joc. Se si vedea ca la inceput aveau emotii, dar pana la urma intrau in rol. Am ratat doua numere din pozitita in care eram ( de trapez cu cele doua fete si cel cu contorsionistii, tot doi), pentru ca erau pozitionati cu fata la si pentru publicul din mijloc. Din pacate, scena a fost mica pentru ceea ce fac ei de obicei, iar celelalte show-uri nu cred sa ajunga curand la noi, tocmai pentru ca nu au unde sa se desfasoare. Scena de la Allegria e suprapusa, mobila si foarte mare. Imi povestea cineva care a vazut spectacolul la Las Vegas ca este absolut impresionant si fara nici o greseala. Era totul ireal de perfect. Dar cine stie, au si ei zile bune si zile proaste. E suficient sa greseasca unul, ca sa-i destabilizeze si pe ceilalti. Allegria, dintre toate 22 de spectacole cate au acum, mi se pare cel mai colorat si mai frumos, dar si Love e impresionant. Dar pe DVD se vad fara greseala. Live, doar Saltimbanco de miercuri am vazut. Nu mi-a parut rau nici o secunda, ba inca am plecat suparata ca n-am reusit sa-mi iau bilete pe randurile din fata/mijloc.

  9. Eu am fost la spectacolul de pe 8 februarie (premiera) si am observat o singura ratare, dar care n-a intrerupt cu nimic momentul, pur si simplu au continuat. (adica am presupus eu ca trebuia sa mai faca o schema domnul acela, si-a pierdut echilibrul si a trecut la urmatoarea faza)

    In rest, numai de bine. Mi-a placut mult spectacolul, si l-as revedea exact asa cum e, ca sa inteleg mai bine anumite momente si eventual sa-i vad mai de aproape.

    PS: am scris si eu – http://elenaciric.ro/2012/despre-circue-du-soleil-saltimbanco.html 🙂

  10. Eu sunt fan al artei de circ de 25 de ani si pot spune ca am ceva experienta in domeniu. Cirque du Soleil este unul dintre circurile bune , dar nu singurul, mai exista si alte companii bune, care nu se bucura neaparat de renume precum CDS. Va pot recomanda de ex Cirque de Demain, un festival dedicat circului modern, circului viitorului, fara animale si clauni clasici.
    Circul este o arta frumoasa , cu conditia sa fie facuta de profesionisti.
    Cat priveste dezamagirea pe care CDS a produs-o publicului roman, cred este cauzata de mai multe factori. In primul rand , Saltimbanco, nu este unul dintre cele mai bune spectacole Soleil, este de altfel cel mai vechi spectacol care inca se joaca. A fost inaugurat in 1992, iar la vremea aceea era intr-adevar ceva de vis, si asta pt ca pe vremea aceea nu prea aveau concurenta, se intampla la fel ca la un produs , ganditi va de exemplu Citronada care ni se parea divina inainte de 1989 si acum fiindca avem asa multe variante de bauturi racoritoare ni s ar parea ceva de slaba calitate…asa se intampla si cu Saltimbanco , la vremea lui era bun acum nu mai este….mai mult decat atat, dupa ce ca nu este cel mai bun spectacol, au venit si cu artisti slab pregatiti si au mai si scos 2 numere care faceau senzatie in anii 90 , as aminti numarul de sarma dubla aici…Se vorbeste ca au adus aici un spectacol slab special pt Romania sau ca au venit cu echipa a 2 a de artisti NICI VORBA!! NIMIC MAI FALS! Cu acelasi spectacol au mers si in celelalte tari, nesansa noastra a fost sa zicem faptul ca au venit cu cel mai slab spectacol al lor. Dar la toate acestea, sa stiti, conteaza foarte mult si ambientul si publicul. Eu am mai vazut Saltimbanco in Copenhaga si a fost mai ok , desi era exact acelasi spectacol ca si la Bucuresti, dar a contat foarte mult si confortul din sala si primirea din partea publicului. Este si normal sa nu ti placa un spectacol , daca stai pe un scaun incomod, daca ai in fata ta personae antipatice si necivilizate , care intarzie si scuipa seminte in timpul spectacolului.
    CDS prezinta spectacole pt toti, de la cele mai slabe pana la cele mai bune calitativ, totul este sa stim ce sa alegem. Este si logic ca un spectacol de turneu, asa cum este Saltimbanco sa nu fie ceva care sa te uimeasca, pentru ca este foarte greu sa te cari cu o aparatura foarte sofisticata prin toate tarile, evident ca un spectacol de turneu nu iti ofera calitatea unui spectacol rezident ( jucat intr o sala stabila). Cele mai bune spectacole CDS se joaca in primul rand in metropole, acolo unde sunt peste 10 milioane de spectatori si turisti pe deasupra, cu potential financiar, si in Sali stabile, care permit montari grandioase. Va dau un exemplu spectacolul pe apa “O” , si cu asta inchei ca sa nu va plictisesc, care se joaca la Las Vegas, si care este unul dintre cele mai bune spectacole ale lor. Este un spectacol grandios, in primul rand datorita montarii, a recuzitei, a scenei, a aparaturii. Va dati seama ca este imposibil sa te muti in zeci de tari cu o scena imensa, cu un bazin plin cu apa dupa tine, si cu tone de recuzita si sa mergi cu ele la Romexpo unde nici scaunele nu sunt comode macar, ce sa mai zic altceva.
    Prin urmare , daca doriti sa fiti vrajiti de CDS , intai vedeti despre ce spectacol este vorba si asta o puteti face pe http://www.cirquedusoleil.com si alegeti ce e mai bun, va recomand spectacolele din Sali fixe, cum ar fi “O”, “ZARKANA”, “DRALION”, “OVO”…

  11. Am castigat (pt prima data in viata, ceva!!) o invitatie dubla la Cirque du Soleil, si am mers cu o buna prietena! A fost MINUNAT!!! M-am indragostit de oamenii aia, de munca lor.. de tot! am savurat din plin, si eu, si ea tot spectacolul!! 🙂
    mai vreaaau!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *