O interacțiune interesantă cu Zeferino de la poșta olandeză

Tocmai am avut o interacțiune interesantă cu poșta olandeză.

Nu e prima oară, nu, folosesc poșta des aici. Trimit cărți pentru clubul de carte, trimit diverse pachete în Olanda, Belgia sau Germania cu poșta. Pentru România folosesc curieratul, pentru că nu-s prietenă cu poșta română și absolut toate scrisorile pe care le-am trimis cu poșta spre România s-au pierdut. Sofia a scris multe pentru prietenele și verișorii ei, nici măcar una nu a ajuns. 🙁

În fine, altceva voiam să zic.

Folosesc așadar poșta des aici. Primim prin poștă tot ce înseamnă comunicare oficială de la Primărie, Belasting (taxe), guvern, spital etc. Merge binișor, ce pun azi la poștă ajunge mâine, deși se întâmplă să mai întârzie coletele o zi de Sărbători, când e mai aglomerat.

La un ghișeu poștal nu am fost, nici măcar nu știu unde sunt. Pachetele le las la diverse magazine, librării sau aprozare care au contract cu poșta. Sunt scanate și le las pe un raft special, de unde le ridică poștașul de câteva ori pe zi. Plicurile le punem la cutiile portocalii. Timbre se găsesc de cumpărat în librării. Există și sedii ale poștei, dar nu am idee unde sunt și cu ce se ocupă.

Ei, ieri am vrut să pun la poștă o carte pentru prietena mea din Belgia. Am făcut coletul. În aplicație am făcut awbul, l-am plătit, mi s-a emis, l-am printat, l-am pus pe colet. M-am dus la indianul cu fructe să las coletul, doar că nu mi l-a primit. De obicei, awbul are un cod de bare pe care omul îl scanează, ca să confirme că l-a primit de la mine, iar coletul să intre în sistem. Dar acest awb nu avea cod de bare.

-You haz bar code on email?

-Nope.

-Bad. No, cant take package.

M-a trimis acasă, cu alte cuvinte.

Am săpat în cont după vreun cod de bare, nimic. Nu-i nimic, mă gândesc, sun la ei și se rezolvă.

Așadar, am sunat. Am ascultat muzică vreo 10 minute, apoi a început basmul. Selectasem deja call center în engleză, că în olandeză nu știu încă să mă enervez, știu doar să vorbesc frumos.

La celălalt capăt al firului, un tânăr. Olandez. Îi recunoști imediat după accent.

Îi zic pe scurt că uite, n-am codul de bare și-mi trebuie. Cum fac să primesc codul?

-Interesant, îmi zice. Nu am mai întâlnit această problemă. Dar nu vă faceți griji, o rezolvăm. Sunt aici pentru dumneavoastră. I am here for you.

M-a lăsat fără cuvinte un pic. Era too nice to be true. Cu trei zile înainte mă certasem la telefon cu o cucoană de la DPD Olanda, care mai că nu mă făcuse proastă că pierduseră ei coletul meu cu cărți (care în ziua în care eu trebuia să le prezint în Amsterdam, erau încă în Franța, pentru că un angajat DPD a încurcat camioanele și în loc să pună cutia mea în mașina de Amsterdam, le-a pus în camionul de Franța). Doamna asta m-a făcut cu ou și cu oțet că o deranjez în timpul programului să întreb de ce nu au ajuns la mine vineri cărțile care trebuia să vină miercuri, în fine. I-am stricat toată ziua și ea mie.

-Wow, zic, sunteți angajatul lunii, să-i ziceți șefului să vă dea puncte bonus.

-Mulțumesc foarte mult. Acum mă scuzați, o să vorbesc un pic cu mine însumi în olandeză, ca să încerc să descurc această treabă.

Nu i-am zis că înțeleg, ca să aud ce zice. Bolborosea acolo: deci o doamnă drăguță vrea să trimită ceva în Belgia, a plătit, are awb, dar acesta nu are cod de bare, cum nu are, că se emite automat, cum să facem, știu, sun supervizorul.

Apoi zice în engleză:

-Dacă ați putea să așteptați un pic, să mă sfătuiesc cu cineva? Nu închideți, vă rog. Vă promit că rezolvăm. Mă ocup de dumneavostră. Sunt aici.

M-a pus pe hold vreo 20 de minute, timp în care tot revenea pe fir la fiecare 3-4 minute să mă asigure că se va rezolva. Că el e acolo. Și nu pleacă. Awww!

Într-un final, zice:
-Am reușit, am o soluție pentru dumneavoastră, vă rog să mă ascultați până la capăt. Va fi totul foarte bine, vă asigur.

Zâmbeam, nici nu mai conta care era soluția.

-Intrați din nou în cont și faceți alt awb, plătiți din nou, vi se va emite un alt awb cu cod de bare, trimiteți pachetul așa. Apoi, după 22 octombrie, sunați din nou la noi și cereți banii înapoi pe primul awb, cel fără cod. Dacă aveți probleme, le spuneți numele meu. Eu garantez că vă vor returna banii. Zeferino. Z e f e r i n o. E bine așa?

-Am înțeles, așa fac.

-Sunteți mulțumită? A fost bine?

-A fost minunat, aproape că-mi doresc să o luăm de la capăt.

-Oricând cu dumneavoastră, oricând.

-Zeferino?

-Da?

-Îmi mai spui o dată partea cu sunt aici pentru dumneavoastră?

-I am here for you.

-Mulțumesc.

-Cu plăcere.

De vis, vă spun.

Photo by Andrea Piacquadio: https://www.pexels.com/photo/man-with-headphones-facing-computer-monitor-845451/
Printesa Urbana
Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4267

10 comentarii

  1. Hey😻
    Dar dă-ne și nouă numărul de telefon al lui Zeferino pentru când avem o zi proastă, să-l sunăm să ne pună inima la loc 🥰
    Ce fain s-a întâmplat, ador când lumea se poartă frumos (ăsta ar trebui să fie “normal”-ul) și când își face treaba cu interes 🫶🏻

  2. Ai avut noroc de cineva misto :))) De 7 ani si ceva de cand sunt aici in Olanda am avut tot felul de interactiuni. Niciuna n-a fost usoara din pacate. Bun om Zeferino!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *