Cunoști vreun profesor inventiv, în pas cu tehnologia? (p)

Trimite-i acest articol!

Pentru că el se adresează acelor profesori, învățători, educatori care au înțeles că tehnologia poate funcționa în folosul tuturor. Acelor dascăli care știu să fie în pas cu timpul, cărora le pasă cu adevărat de spiritul, personalitatea, voința și interesele elevilor, care vor să le stimuleze procesul de gândire, să-i atragă, să le prezinte informațiile într-un mod actual, care sunt preocupați și fascinați de felul în care se dezvoltă și învață copiii, nu celor care stau pe piedestal la catedră și recită tunător lecții, pentru ca apoi să-i oblige pe copii să le repete papagalicește. Acest articol se adresează și altor oameni care nu au neapărat legătură cu sistemul de învățământ, dar care au idei bune, pe care vor să le pună în slujba școlii românești de stat, pentru binele copiilor noștri și al nostru.

Știu sigur că există mulți dascăli care investesc mult timp în a construi materiale digitale atractive pentru elevi, să-i facă să reacționeze, să vibreze, să afle mai mult, să învețe mai mult. Aceasta e șansa acestor dascăli să fie recompensați pentru efortul și ingeniozitatea lor, dar și a multor elevi din toată țara să aibă acces la materialele acestori dascăli ai prezentului.

shutterstock_468891266

Pe scurt, domnilor profesori moderni și oamenilor cu idei bune, dacă aveți un proiect al unei aplicații pentru telefon, prezentare multimedia, clip video sau audio, orice tip de astfel de proiect digital ce poate fi folosit de profesori ca suport de curs la clasă în ciclul gimnazial, la orice materie din programă, înscrieți-l pe Digitaliada. Puteți câștiga nu doar elevi mai luminați care să învețe din plăcere, ci și premii consistente oferite de Fundația Orange.

Scriam acum ceva vreme că sunt în căutare de răspunsuri în ceea ce privește necesitatea introducerii tehnologiei în școli, mai ales că la noi în țară nici toalete cu patru pereți nu-s peste tot, ce să mai zic de căldură și ieșiri de incendiu. Caut și citesc despre beneficii, efecte secundare, riscuri și necunoscute, deocamdată concluziile mele intermediare sunt că:
– tehnologia poate avea beneficii dacă și numai dacă nu ia locul interacțiunii umane și om-natură, și că:
– da, tehnologia susține procesul de învățare, dacă este folosită nu pentru a livra răspunsuri, ci pentru a stimula gândirea logică, pentru a permite accesul facil la resurse și opinii diferite, nu la soluții gata ambalate.

Pentru a sprijini introducerea tehnologiei și în școlile de la noi, în condițiile în care majoritatea elevilor știu deja de acasă sau de la prieteni cum să folosească un laptop, un calculator și o tabletă, iar profesorii declară (majoritatea) că ar accepta să folosească materiale digitale, dacă le-ar avea (sursa), Fundația Orange lansează acest concurs de proiecte digitale pentru școli, deschis pentru înscrieri până pe 25 aprilie 2017. Concursul se adresează în principal cadrelor didactice din orice școală din România, dar și oricărei persoane de peste 18 ani interesată să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice în format digital.

Proiectele pot fi depuse în concurs prin intermediul unui formular de înscriere ce poate include informații sub formă de text, audio-video, aplicaţii sau imagini. Toate materialele înscrise în concurs trebuie să fie, desigur, originale. Ele vor fi evaluate de o comisie de experţi în educaţie digitală, formată din profesori cu serioase cunoștințe digitale. Regulamentul oficial concursului poate fi consultat aici.

Mai jos aveți și premiile acestui concurs de proiecte digitale:
Premiul 1: un laptop performant, cu licenţe şi o cameră foto perfomantă (aprox. 2300 euro)
Premiul 2 – un laptop performant, cu licenţe (aprox. 1300 euro)
Premiul 3 – o cameră foto performantă (aprox. 1000 euro)
6 Menţiuni – o tabletă (aprox. 350 euro)
Premiul de popularitate (prin votul publicului) – un laptop cu licenţele aferente (aprox. 1.200 euro).

digitaliada_fundatia-orange-printesaurbana

Digitaliada este un proiect – pilot cu mai multe componente ce este desfăşurat de Fundaţia Orange în 10 şcoli din zona rurală pe parcursul anului şcolar 2016 – 2017. Proiectul urmăreşte crearea unor modele de bune practici ce propun un proces de învățare continuă pentru profesori şi adaptarea lor la metode de predare moderne precum şi îmbunătăţirea performanţelor şcolare ale elevilor prin folosirea tehnologiei. Digitaliada se desfășoară cu sprijinul Direcției Generale de Învățământ Preuniversitar din cadrul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice.

sursa foto: tehnologie la școală via Shuuterstock.com

Printesa Urbana
Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4264

3 comentarii

  1. Elevii stau deja prea mult in fata ecranelor (televizor, calculator, telefon) si multi parinti nu stiu sa impuna limite in privinta utilizarii acestei tehnologii, iar acum vor avea si girul scolii. Copiii au dificultati din ce in ce mai mari in a se concentra, in a avea rabdare, a duce o sarcina la bun sfarsit, sunt hiperactivi si au probleme de somn, iar asta si din cauza ca sunt prea expusi, suprasolicitati de aceasta tehnologie. Scoala nu are de ce sa mareasca timpul petrecut in fata ecranelor. Nu tehnologia este solutia pentru problemele scolii romanesti, ci niste reforme coerente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *