Cum vă puteți recupera banii pe biletele de avion dacă nu mai puteți călători? (p)

Sunt teribil de pricepută la a planifica vacanțe din timp. Îmi place să fac rezervări early booking, pentru că:

  1. Prind prețuri mai bune
  2. Stau liniștită tot anul, că știu că vacanța e stabilită și pot visa la ea fără stres
  3. Îmi place și nu pot amâna procesul, așa că de pe la momentul acesta, ca să mai uit că a venit toamna, încep să caut destinații, bilete de avion și cazări pentru vara viitoare

Având copii, care nu mai sunt mici, dar nici tocmai mari nu sunt, ne asumăm un risc, normal. Dacă se îmbolnăvesc fix înainte să plecăm?

Dar riscul e la fel, indiferent că iau vacanța cu opt luni înainte sau cu două săptămâni. N-ai de unde să știi când te pocnește vreo diaree, vreo varicelă ori vreun picior rupt, apar în câteva ore, și să comand vacanța în dimineața plecării, parcă nu sună prea bine. Ca să ne protejăm de acest risc, folosim pentru vacanțe asigurarea storno, care îți returnează mare parte din banii deja achitați dacă nu mai puteți pleca din motive de sănătate și forță majoră.

Dar dacă motivul pentru care nu mai poți pleca nu e de forță majoră? Dacă e doar o febră? Sau un concurs de înot super important al copilului, abia anunțat? Eu nu aș amâna vacanța pentru așa ceva, dar sigur sunt părinți care ar dori s-o facă, dacă nu ar pierde banii dați pe biletele de avion. Dacă ești chemat la un super interviu fix la mijlocul vacanței și afli cu o zi înainte de plecare? Dacă fix în seara plecării se îmbolnăvește grav un părinte și vrei să rămâi alături de el? Sau inunzi un vecin și trebuie să rămâi să minimizezi pagubele?

Mereu m-am gândit cât de confortabil m-aș simți să știu că dacă se întâmplă ceva serios, ceva ce nu poate fi amânat, pot recupera banii dați pe biletul de avion (care, de multe ori, nu costă puțin). Nu am întâlnit până acum nici o asigurare care să acopere o gamă largă de motive pentru care călătoria nu mai poate avea loc. Bilete de avion rambursabile! Ei, ce vis frumos…

Dar stai, că acum există biletele de avion rambursabile! Tocmai le-au lansat cei de la Vola.ro, despre care probabil sigur ați auzit. Vola este o agenție de turism online, de fapt, conform cifrelor, este cea mai folosită și cea mai de încredere agenție online de turism din România. Eu îi plac și pentru că omul care a fondat-o mi-a fost prieten bun în studenție. N-are cum Dani să facă altceva decât lucruri faine!

Revenind la Vola Rambursabil, ideea pe care se bazează acest produs este că tot ce cumperi online poate fi rambursat, și la fel ar trebui să fie și cu biletele de avion. Am returnat pantofi comandați pe net care nu mi-au venit. Cizme. La fel și rochii. Am returnat cărți pe care mi-am dat seama că le mai aveam. E foarte comod să știi că orice cumpărătură online vine la pachet cu posibilitatea de a returna produsul în caz că nu ți se potrivește.

Acest serviciu, Vola Rambursabil, oferit în parteneriat cu AXXA Asigurări, îți permite să recuperezi în maximum 30 de zile 90% din costul biletelor de avion cumpărate de pe Vola, dacă nu mai poți călători. Ce este foarte grozav este că, spre deosebire de alte produse de asigurare de călătorie, polița Vola Rambursabil nu se limitează la motive medicale, ci acoperă orice motiv care poate fi justificat și dovedit: de exemplu, concedierea sau invitația la un interviu, necesitatea de a fi prezent la birou în perioadă călătoriei planificate, furtul documentelor tale de călătorie, furtul unor bunuri care necesită prezența ta în țara de reședință sau orice eveniment acasă care te împiedică să călătorești.

Costul acestei polițe este de 10% din costul biletelor de avion. Dacă vrei să achiziționezi acest serviciu, trebuie să bifezi câmpul respectiv din ecranul de comandă. Din momentul plății, ești asigurat. Toată familia va recupera în maximul 30 de zile costul călătoriei neefectuate, în caz că nu mai puteți călători din orice motiv care poate fi dovedit printr-un document care să ateste că nu mai poți pleca în vacanță, adică: o adeverință de la medic, o factură de la instalator, un email sau o adeverință de la job, o hotărâre judecătorească și așa mai departe. Dacă doar o persoană din grup nu mai poate călători, ea își va recupera 90% din banii pe bilete, în timp ce restul grupului se bucură de călătorie. Dacă decid să rămână toți acasă, se vor rambursa toate biletele din grup (maximum nouă călători).

Vola Rambursabil se aplică tuturor zborurilor achiziționate de pe Vola.ro. Puteți achiziționa asigurarea în momentul rezervării sau ​în maximum 3 zile, atunci când au rămas mai puțin de 40 de zile pâna la începerea călătoriei​ și ​în maximum 7 zile, atunci când au rămas cel puțin 40 de zile pâna la începerea călătoriei​.

Concret, aceștia sunt pașii:

  • Intri pe Vola.ro, cauți și selectezi zborul spre destinația în care vrei sa ajungi.
  • În pagina Detalii Pasageri unde îți completezi datele și adaugi Vola Rambursabil, este semnalizat pe pagină.

  • În cazul în care se întâmplă ceva, ne anunți pe mail să anulăm biletul/biletele și notifici asiguratorul.
  • Oferi dovada și alte informații pe care ți le-ar mai solicita asiguratorul.
  • În maximum 30 de zile îți primești banii înapoi.

Atenție însă, Vola Rambursabil este valabilă doar până la începerea călătoriei! Adică dacă, de exemplu, decideți să rămâneți în Grecia, nu puteți recupera banii pe zborul de întors! 🙂

Aici găsiți descrierea termenilor și condițiilor Vola Rambursabil. Ah, încă ceva important: asigurarea si efectul ei se opresc în momentul efectuării călătoriei. Și nu ține loc de asigurare medicală pe perioada călătoriei, să nu uitați să v-o faceți și pe aceea.

Salvați informația pentru când începeți să vă plănuiți vacanța. Iar dacă aveți ponturi bune și idei de destinații pentru la vară, please share, că parcă nu aș mai vrea iar Grecia, dar în același timp vreau ceva foarte asemănător, în Italia soțul nu vrea să mai calce, complicat, nene… 🙂

Photo by Ben Neale on Unsplash

Printesa Urbana
Printesa Urbana

Scriu de cînd mă știu. Scriu și cît mă joc cu copiii, și sub duș, și în somn scriu. Scriu despre mine pentru mine. Și sper că ce scriu pentru mine să fie de folos și altora. Unii s-au născut să cînte, alții să facă poezii sau să frămînte pîine. Eu m-am născut să scriu declarații de dragoste copiilor mei și vieții noastre pline.

Articole: 4265

25 comentarii

  1. Mie mi s-a parut usor inselator site-ul, pentru ca reclama zicea: un simplu click, vola rambursabil si poti anula din orice motiv, ai inteles bine din „orice motiv”. Si da asa este, dar acel orice motiv nu poate fi ca m-am razgandit, am schimbat planurile sau nu mai vreau sa merg pentru ca nu mai vreau si nu mai imi place destinatia sau whatever. Trebuie justificare, scanare, alergat dupa documente. Ceea ce e perfect de inteles, dar sa fie mai clar explicat acest orice motiv – ca nu poate fi cheful de moment sau schimbarea planurilor si ca trebuie fizic act de justificare. In rest da, am recuperat banii pana la urma, am facut rost de acte, am justificat, dar a fost un pic stresant

    • Nu cred ca exista vreo asigurare pe lume care sa iti dea banii inapoi doar pentru ca te-ai razgandit, nu cred ca ar fi fezabil, companiile de asigurari nu ar putea supravietui. Orice motiv justificabil insa e rezonabil si e mai mult decât ofera la momentul actual orice alt tip de asigurare.

    • Absolut! Doar ca, recunosc, reclama de pe pagina lor nu parea la prima vedere sa fie ceva gen asigurare, din contra aveai senzatia ca e ceva anulabil gen booking, schimbi planurile si anulezi. Ulterior ca te lovesti de asigurare e perfect de inteles. Dar nah, problema societatii noastre care nu citeste steluta cu termeni si conditii sa se prinda din prima ca e vorba de o asigurare :)). De altfel cand esti in campurile de cumparat bilete si e doar o bifa care zice ca adaugi x lei pentru a face biletul rambursabil, chiar nu mai citesti. My bad probabil.

  2. Ce mi se pare mie dubios e ca, daca motivul priveste pe un singur membru al grupului, ceilalti membri nu primesc nimic. Pai tocmai de asta am luat excursia in grup, sa mergem toti sau niciunul! Daca apare o urgenta la mine la serviciu, astia presupun ca merge doar sotul cu copii in concediu?

    • Buna, daca toata familia sta acasa pt ca un membru ramane acasa, se ramburseaza TOATE biletele, nu doar unul.

      PS: de ce sa nu mearga doar sotul cu copiii? eu as pleca doar cu ei, si as zice sa plece si el doar cu ei daca eu raman din motive de job, sa zicem. ma pot alatura lor mai tarziu…

  3. Cipru e asemanator cu Grecia, dar in acelasi timp simti ca ai vazut ceva…altfel. Chiar si Ayia Napa care e faimoasa ca fiind o statiune de tineri pusi pe petrecere gasesti hoteluri child friendly si plaje linistite si cosy.

    • Am auzit, insa vara, cand putem noi merge, stiu ca e foarte cald, copiii nu rezista prea bine la temperaturi ridicate. Toamna nu putem merge. Si am mai auzit si ca sunt multe zone cu multe gunoaie… Asta ma sperie putin. 🙂

    • Cald e in tot sudul Europei in iulie-august. Poate in nordul Adriaticii ar ai mai puțină caniculă, de ex. Croația.
      Noi nu avem copii inca, dar daca am avea copii de scoala am merge ori in iunie imediat ce incepe vacanta, ori la început de septembrie fix inainte sa înceapă școala. Iulie si august pică și acum că suntem doar noi doi și tot in extrasezon mergem in vacanțele la mare, cu atât mai mult dacă am fi trei.

    • Scoala se termina pe 29 iunie si incepe pe 2 septembrie. Noi nu putem pleca decat fix in iulie sau august.

  4. 10% din valoarea produsului ca sa primesti 90%. Hahahahaha.

    Pai matematic vorbind daca ai nevoie de asigurarea asta o data din 10, iesi mai ieftin daca pierzi banii pe bilet.

    • nu, nu este asa, dar recunosc ca m-ai pus in dificultate, stau de 5 minute cu excelul in fata :))

      ce spui tu este valabil daca si numai daca fiecare zbor costa exact la fel, respectiv daca faci 10 zboruri a cate 100 de euro fiecare, fara asigurare te costa 1000 de euro, cu asigurare te costa 1100-90=1010 euro, deci ai dreptate, costa mai mult cu 1%

      dar zborurile nu costa toate la fel si evident ca vei lua asigurare pentru zborurile mai scumpe, peste un anumit prag
      sa zicem deci ca fac 10 zboruri, dar 5 din ele costa 100 de euro fiecare iar 5 din ele costa 200 de euro fiecare

      in varianta fara asiguare, ma costa 5*100+5*200=1500 de euro
      in varianta cu asigurare, ma costa 5*110+5*220-0.9*200=1470 de euro, deci mai putin cu 2%

      si asta presupunand ca asigur toate zborurile, desi in realitate logic este sa le asigur doar pe cele mai scumpe, caz in care diferenta creste la 80 de euro, adica salvez 5% din costul total al biletelor

      evident, in practica, din 10 zboruri probabil voi asigura 1-2-3, cele care sunt mult mai scumpe decat celelalte

      dar hai sa zicem ca iau asigurarea asta in fiecare an cand merg in vacanta si ca biletul de avion costa 4000 de euro, nu 200, ca suntem 4 persoane si zburam departe

      intr-adevar, in 10 ani voi plati 400 de euro in plus daca asigur fiecare zbor si pierd unul din aceste zboruri

      dar pentru mine, si cred ca pentru oricine, merita sa platesc cate 40 de euro pe an in plus in loc sa imi iau intr-un an o gaura de 4000 de euro

      asigurarea in general vorbind nu o iei ca sa fie profitabila pentru tine, o iei ca sa eviti o situatie neplacuta, iar pentru asta e normal sa platesti in plus

      cum ar fi sa ma apuc acum sa regret ca am platit asigurare la apartament in ultimii 10 ani, avand in vedere ca nu a fost nici un cutremur devastator, deci practic am dat banii aia degeaba

    • @Robo – just for the sake of math :))

      In calculul unde a iesit mai putin cu 2%, presupui ca ai sa anulezi vacanta mai scumpa, dar sunt 50% sanse sa anulezi vacanta scumpa, si 50% sanse sa anulezi vacanta ieftina.

      In diferenta cu 5%, daca nu asiguri un zbor nu merge sa il pui in calcule. Cand zicem din 10 zboruri, nu presupunem ca din 10 zboruri consecutive, ci din 10 zboruri asigurate. De aia zic ca presupunem o situatie in care toate zborurile au acelasi pret. Rezultatul se va aplica apoi la 10 zboruri diferite ca pret, pentru ca faci media pretului, deci vei primi 90% of the average price ticket.

      In exemplul cu 4000 de euro pe an, zici ca platesti 40 de euro, dar cred ca ai facut 10% din 400 dar e 10% din 4000 (val biletelor) adica 400. Ceea ce e cam mult.

      Despre asigurarea apartamentului, banuiesc ca in 10 ani nu ai platit asigurare cat valoarea unui apartament, ca altfel iti parea rau :))

      Nu zic ca scopul unei asigurari e sa castigi bani, dar ar trebui sa fie sa nu pierzi. Ca asa pui tu singur la fiecare calatorie 10% intr-un cont separat si gata. :))

      Asigurarea asta are sens daca esti intr-o situatie cand sansele de a anula o calatorie sunt mai mari decat in mod obinsuit. Daca in general presupui ca ai o sansa din 10 sa anulezi, sa zicem ca din diferite motive acum stii ca ai o sansa din trei. Atunci, da.

      Anyway, sorry for all this. Didnt want to ruin your ad. Dar cu totii stim ca banciile si companiile de asigurari sunt evil and we need to bring down the establishment :))

    • 1. ai dreptate cu 50% sanse sa anulezi vacanta mai ieftina, era doar un calcul ilustrativ;
      in practica, cum am zis, zborurile ieftine nu are sens sa le asiguri

      2. nu, nu am facut 10% din 400 🙂 am facut (si refacut) calculul complet, respectiv
      – varianta FARA asigurare te costa 4.000 eur/zbor X 10 zboruri = 40.000 euro
      – varianta CU asigurare te costa 4.000 eur X 110% asigurarea X 10 ani = 44.000 euro, DAR primesti inapoi 90% X 4000 = 3600 eur pentru zborul anulat, deci te costa net 44.0000 – 3.600 = 40.400, deci cu 400 de euro mai mult
      (diferenta este tot 1% din costul total al biletelor fara asigurare, care e 40.000)

      acesti 400 de euro impartiti la 10 ani inseamna 40 euro/ an, asta e pretul platit in plus si eu cred ca merita pentru a evita situatia in care ramai cu o paguba de 4000 de euro intr-un singur an (asta pe langa valoarea cazarii/ avansului, deci de fapt gaura totala in acel an e mai mare)

      3. sa ne gandim ca daca asigurarile ar fi mai profitabile pentru clienti decat pentru asigurator, atunci nu ar mai exista firmele de asigurare, ca nimeni nu intra in business ca sa piarda bani

      4. nu-i problema cu ad-ul: scopul articolului nu e sa zica ca asta e cea mai ieftina asigurare, ci ca exista aceasta posibilitate de a asigura, iar despre pret fiecare isi face un calcul daca merita sau nu pentru el

      5. orice comentator care va comenta ceva cu calcule va fi aprobat pe acest blog, indiferent de consecinte, deoarece calculele sunt sfinte :-))

    • Si eu sunt curioasă ce s-a putut întâmpla încât să tai de pe lista o țară întreagă care are lucruri foarte diferite de oferit.
      Eu chiar mă gândeam sa recomand zona coastei de nord-est (Bibione, Lignano) până spre Rimini pentru că sunt stațiuni foarte family-friendly și plaja e foarte lată, cu nisip.

    • Printeso, avem acelasi sot? :)))
      Orice vacanta ii propun el zice DA pana la cuvantul Italia, unde sare ca ars si incepe sa caute ceva in portugalia/spania/frantza etc . Il suspectez ca s-a pus rau cu mafia acum multi multi ani, inaintea erei noastre :))))

  5. Sunt niste plaje si orase foarte frumoase in nordul Spaniei, potrivite pentru Iulie, August. Insulele Scilly in UK sunt superbe, desi apa ramane destul de rece si in mijlocul verii. Destinatia mea preferata insa pentru cand e prea cald pentru Mediterana, Normandia. Dar n-as spune ca seamana cu Grecia. E pur si simplu frumos, si la mare.. Succes!

  6. Unul dintre cele mai proaste servicii. Sigur, pentru ceva banuti poti scrie pe bloguri tot felul de aberatii, pot intelege asta. Am facut la ei asigurarea asta de care vorbesti mai sus, am fost chemat la serviciu cand stiam ca sunt liber asa ca am fost nevoit sa renunt la bilete. In momentul in care am intrat in contact cu cei de asigurare le am spus motivul si mi au cerut document justificativ, in cazul meu, decizia de concediere. Pai tocmai, eu am renuntat la bilete ca sa nu fiu concediat!! Cum as putea sa cer o decizie de concediere ca sa justific niste bilete? Iar alte documente care sa demonstreze ca trebuie sa vin la serviciu nu exista. Compania la care lucrez nu are obligatia conform contractului de munca sa imi ofere documente justificative pentru simplul motiv ca ma cheama la serviciu. Le am explicat celor de la asigurare asta dar evident ca n au vrut sa priceapa. Le am explicat ca le pot da mailul in care am fost chemat la serviciu – n au vrut. In ultima instanta mi au cerut nr. CEO ului companiei pentru a verifica informatia oferita de mine. Wtf?!?! Deci nu, nu este “foarte grozav”?!??

    • Buna ziua, Claudia de la Vola.ro sunt.

      Se pare ca a fost o neintelegere la actele doveditoare cerute de asigurator. Daca ati anulat biletele din cauza ca ati fost rechemat la birou, ar suficient un mail de la managerul direct prin care va este solicitata prezenta in perioada calatoriei, nu decizia de concediere daca nu ati fost concediat. De aceea cred ca ceva n-a fost inteles corect.

      Daca aveti nevoie de ajutor, va rugam sa ne contactati direct la Vola pe Facebook sau in Customer Care (numarul de pe site) si o sa incercam sa remediem aceasta situatie si sa va sfatuim cu privire la documente. Va asteptam cu un mesaj daca doriti sprijinul nostru. Multumim!

  7. Salut! Noi am achizitionat un zbor cu asigurarea Vola Rambursabil, tocmai pentru ca se intampla des sa ne raceasca copiii chiar inainte de plecare. De data asta s-a intamplat ca am facut eu o viroza cu febra si am anulat calatoria. De mai bine de 2 luni incerc sa primesc banii de la asigurator …. ei tot o dau cotita, cu toate ca le-am trimis toate documentele cerute. Eu va sfatuiesc sa va ganditi bine inainte de a o achizitiona …. ceea ce scriu ei pe site ( „pentru orice motiv documentabil” si alte formule de marketing) par sa fie minciuni. Multa sanatate!

    • Salut, o sa le transmit mesajul tau, sunt curioasa ce se intampla, stiu ca sunt seriosi si stiu o multime de persoane multumite de Vola. Imi pare rau ca treceti prin asta. 🙁

  8. Buna ziua,

    eu incerc sa dau de ei de cateva luni si nimic nu raspund la mesaje nu mai gasesc pe site-ul lor un numar de telefon, am platit in dec 2019 pentru fica mea un bilet pt Italia si din cauza pandemiei s-a anulat zborul, i-am contactat atunci ne-au asigurat ca v-om primi banii dar nimic nici pana in ziua de azi. Si am platit si comisionul de 10% pt rambursare

    Le-am trimis o adresa cu toate documentele justificative si cu confirmare de primire dar nici mi s-a intors inapoi.

    nu stiu ce sa mai fac, o sa consult un avocat. Daca cineva ma poate ajuta cu ceva numar de contact sau ceva v-as fi recunoscatoare.

    • Buna, le-am trimis comentariul tau. Insa acest gen de asigurare ofera rambursare pentru cazurile in care clientul anuleaza calatoria, nu pentru cazurile in care compania o face, cum e cazul vostru. Poate Flightclaim.ro sa va ajute mai mult, desi pandemia a fost caz de urgenta majora, au fost multe zboruri anulate atunci… un avocat sigur va poate ajuta mai mult ca mine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *