Jocul cu explozie și căutare: TNT
Build or boom, joc de construit și dărâmat
Eu am impresia că nimic nu le place mai mult copiilor decât să dărâme ce au construit! Iar jocul acesta le oferă ocazia să facă asta fără supărare, că așa e jocul!
Practic, ce se întâmplă este că cei doi jucători construiesc în viteză pe o platformă, amândoi în același timp, aceeași schemă, iar cel care termină primul poate dărâma ce a construit celălalt! Apoi se verifică dacă ce ai construit e ce trebuie, identic cu schema. Dacă nu, pierzi punctul. Daca da, păstrezi cardul cu provocarea, adică ai câștigat un punct. Apoi, de la capăt.
Noi am schimbat această regulă, pentru că a ieșit cu supărare. Ce am făcut a fost să construim fiecare provocarea cât de repede poate, apoi fiecare își dărâmă singur construcția.
Unele sunt chiar greuțe, ne-a plăcut să ne strofocăm să le facem.
Iar după ce le-am făcut pe toate, am construit ce am vrut, ca să le putem dărâma cât mai spectaculos la final!
De ce ne place:
- E super amuzant să ai voie să dărâmi construcțiile
- Dezvoltă puterea de concentrare, atenția la detalii (să găsești corect piesele din schemă), viteza de reacție, răbdarea să construiești ce trebuie
E recomandat peste 4 ani. E redus acum, îl găsiți aici.
Insula omiduțelor, joc simpatic de noroc și atenție
Acesta e preferatul lui Ivan. M-a înnebunit cu el, a umblat cu omizile prin casă după mine zile la rând, hai, mami, trage de omidă, bag-o la loc, a mea e mai lungă, dă la ruletă, înghesuie omida în pământ, ascunde-o pe cea mai mare etc.
Mai întâi trebuie să puneți cap și coadă tuturor omizilor și să puneți la locul lor gropițele de cauciuc prin care ies ele. Apoi plasați omizile și montați roata cu ac. Sofiei i-a plăcut mult partea asta.
Când îți vine rândul, învârți de ac. Se va opri la o culoare sau pe omidă. Dacă se oprește pe omidă, alegi una din insulă și tragi de ea. Dacă ai noroc, e una lungă (pardon my French). Dacă roata îți indică o culoare, alegi o omidă și tragi de ea până ajungi la segmentul de culoarea cu pricina, apoi te oprești, e rândul următorului. Omida e luată de cel care reușește să o scoată de tot în căutarea segmentului de culoarea indicată de acul roții. La final, lipești unele de altele omizile pe care le ai în față. Scopul joculuui e să obții cea mai lungă omidă.
Jocul mai are și o variantă cu numere, pentru copii mai mari.
Ce ne place la insula omiduțelor:
- Îți pune la încercare răbdarea
- E simplu
- Pentru copii e foarte plăcut să manipuleze omizile, să le tragă din insulă
- Se poate juca în mai mulți
Merge de la 3 la 7, 8 ani. Îl găsiți aici, are preț bun!
Pescarul cel isteț, joc de atenție, noroc și memorie
Jocul acesta seamănă mult cu cel cu pinguini pe care îl jucăm de când erau copiii mici, doar că e ceva mai complicat. Situația se poate schimba foarte rapid, ceea ce pentru copii e super palpitant. Și enervant, desigur.
Pe scurt, pui peștii în mijloc cu capul în sus, nu li se vede culoarea corpului. Apoi pui cardurile peste tot în jur, fiecare jucător trage câte un card. Dacă pe el e un pește, pescuiți-l cu undița din centru. În cazul în care culoarea peștelui de pe card e aceeași cu cea e peștelui pescuit, îl iei la tine-n față (pe pește). Dacă nu, peștele rămâne în centru. Dacă extragi card cu pește curcubeu, poți lua de pe masă orice pește vrei, dar fără să îl ridici. Poți lua pești și de la alți jucători, dacă în centru nu mai sunt. Dacă extragi card cu broască, atunci trebuie să returnezi un peștișor în centru. Și așa mai departe. Câștigă cine a pescuit cei mai mulți pești!
De ce ne place:
- Pentru că peștii sunt faini făcuți și copiilor le place mult să îi manipuleze, să îi pescuiască etc
- Le stimulează atenția și memoria
- Le crește toleranța la frustrare
- Se poate juca în mai mulți jucători
Merge de la 3 ani în sus. Pescarul cel isteț se găsește aici.
Astea sunt! Vă dorim distracție plăcută și timp frumos împreună!