Mesaj pentru colegii și colegele de breaslă care au înțeles că pentru a avea succes pe internet, trebuie să poleiești totul cu sclipici și să faci pe vedeta, sacrificând pe drum valori și principii (acesta e motivul pentru care scriu, acest clip):
Nu, dragilor, să fii „influencer” nu înseamnă că trebuie să te prefaci că viața ta e perfectă. Nici că ești obligat să pari fericit când ești trist sau să minți că folosești niște produse pentru bani.
Asta e doar ce ați înțeles voi din acest concept, urmărind influenceri care n-au înțeles nici ei ce putere au și de ce e important să o folosească etic și cu bun simț.
Să fii influencer înseamnă să ai puterea să influențezi viața celor care te citesc/ascultă/privesc și să folosești această putere pentru a le face viața mai bună, nu pentru a câștiga bani sau alte foloase.
Am văzut și eu ieri clipul Anei Morodan (las link în comentarii) în care ea și mai mulți influensări cu sute de mii de followers, care nu folosesc corect limba română, recunosc spășiți că au mințit, că viața pe care o reflectă în social media e fake, dar se scuză spunând că asta e meseria, că nu au de ales, presiune mare, așteptări, ba au mai și ales cu penseta niște exemple în care pfff, au mințit, că le murise bunica dar a fost musai să lanseze ceva, că era răcit, dar trebuia să pună o poză în care să pară fericit și în putere, vai, smiorc. Colegul, sunt oameni care cară cu cârca saci de ciment în spate, zilnic, 8 ore pe zi, în frig și ploaie.
Voi v-ați ales această cale de prefăcătorie și poleială, care desigur că nu e viața voastră, noi știm asta. Cine naiba poartă țoale de la Trendyol când până acum o lună nu ieșea din Prada și Dior? Cine folosește paișpe creme de față pe zi și se dă cu cinci parfumuri? Noi știm că recomandările astea-s fake, dar copiii care urmăresc influensării aceștia nu știu. Ei iau de bună viața asta perfectă, e ușor, doar postez poze cu mine zâmbind și primesc și eu haine și parfumuri gratis.
Asta nu e muncă. Nu vă așteptați să vă plângă cineva de milă sau să vă ia cineva în serios că acum brusc vă pasă de tinerii care vă urmăresc și gata, e musai să le spuneți verde în față că ați mințit.
Dacă nu simțiți că e bine ce faceți, nu mai faceți. Nu vă obligă nimeni și nimic să mințiți. Voi alegeți să vă prefaceți, pentru că vă place poleiala și pentru că nu aveți altceva de arătat. Vă temeți că dacă renunțați la minciuni, nu vă mai urmărește nimeni.
Există și altă cale. Se poate să fii influencer și fără să minți. Se poate să fii urmărit și să schimbi vieți în bine și fără să te prefaci. Dar trebuie întâi să faci curat în tine. Să vezi de ce ești în acest joc. Care e motivația ta? Faima și banii? Hainele? Atunci da, probabil nu ai prea multe de oferit. Vrei însă să schimbi o mentalitate? Să sprijini cu adevărat o categorie vulnerabilă? Atunci da, poți face asta cu impact adevărat. Dar e nevoie să lucrezi mult cu tine, să înveți să creezi conținut relevant, să o faci cu responsabilitate și multă muncă, zi de zi. Să citești, să înveți de la oameni care fac asta dinaintea ta, să investești luni, ani în creșterea de sine, educație personală, terapie. Să fii mereu în contact cu intențiile tale. Să te vindeci de orgoliu.
Și da, din când în când poți face și recomandări plătite. Dar la produse pe care chiar le cunoști și le folosești. Produse pe care le-ai recomanda mamei tale și fiicei tale. Și marchezi toate postările care sunt sposorizate. TOATE. Te asigur că vor avea trafic.
Fac asta de la început, de acum 15 ani, când am avut prima campanie. Marchez absolut toate postările sponsorizate, din titlu, și în text. Nu am mințit niciodată pentru bani. Nu postez multe campanii, nu pentru bani sunt aici. Am o regulă de maxim o postare sponsorizată la șase postări organice pe lună. Nu folosesc filtre niciodată în stories, nu editez poze, nu-mi expun copiii, nu postez încontinuu tot ce fac și ce-mi trece prin cap, de teama că oamenii vor uita de mine.
Și uite că sunt sute de mii de oameni aici care n-au venit la poleială, au venit pentru că le face bine să fie aici, pentru că văd în propria viață un impact pozitiv, pentru că știu că eu sunt aici cu inima deschisă, nu mint, când sunt bine o spun, când nu sunt bine o spun (dacă simt că poate fi de folos și altora), și da, mereu vor fi lucruri pe care le păstrez pentru mine, iar oamenii înțeleg asta. Nu se întâmplă nimic dacă nu postez o zi sau o săptămână și nici nu moare cineva dacă amân o campanie cu una sau două zile. Nu e chirurgie de urgență, sunt niște postări pe Internet, hai să ne vedem lungul nasului!
Îmi doresc ca acest mesaj să ajungă la fetele astea frumoase care se agață de fals cu disperare și la fetele care le urmăresc: dacă asta e ce vă doriți să faceți, e OK, dar faceți-o așa cum trebuie, se poate să aveți succes și impact și cu responsabilitate și măsură. Succesul nu vine peste noapte, dar vine, dacă ești consecvent, muncești și stai pe drumul inimii tale.
Mă uitam ieri că am 4800 de articole pe blog și 150.000 de comentarii moderate. Pe Facebook am postat probabil peste 15.000 de postări, toate documentate, verificate, bine planificate, adevărate, despre mine, de folos și altora. Plus peste 200 de evenimente, live-uri, interviuri, cărțile, toate muncite, nepoleite, necosmetizate. Muncesc de 18 ani multe ore pe zi, în weekenduri și în vacanțe. Uneori și serile. Dar e pentru că eu am ales asta, nu mă obligă nimeni!
Sunt mulți creatori de conținut valoroși, onești, care ne pot schimba cu adevărat viața în bine. O să las câțiva în comentarii, poate mai adăugați și voi, din România sau de oriunde.
Și vă mulțumesc că suntem împreună aici de atâta vreme.
Nu, eu #namMintit și da, garantez că se poate și așa.
Campania asta imi aminteste de videoclipurile de pe Youtube in care se apuca niste influenceri sa faca decluttering in garderoba/casa, ideea pare misto initial, poate chiar te indeamna si pe tine sa faci la fel… pana vezi ca de fapt ei fac cate un decluttering masiv o data pe an, practic nu invata nimic din asta, arunca acum jumatate din obiectele din casa si ne dau noua lectii despre minimalism, doar ca sa o ia de la capat cu cumparaturile/hoarding-ul si sa faca un nou videoclip de genul cateva luni mai tarziu, pentru ca din nou au acumulat prea multe obiecte. :))
Sa zicem ca ii „iertam” ca au mintit si le intelegem motivele, dar chiar invata ceva din greselile lor si isi schimba comportamentul, sau e doar o alta campanie care sa le aduca bani/faima/vizualizari si cam atat?